Luola Foorumin päävalikko Luola
Hyviä ihmisiä ja huonoa huumoria.

OhjeOhje    HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Muutostoiveita?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Luola Foorumin päävalikko -> Kehityskeskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ellu
Luukala

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on paljon mielekkäämpi käyttää esim. viestin kirjoitus, uusien viestien selailu jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarkko
Neekeri

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SMF = Perseestä

Täähän on just plain and simple, niinko useimmat täällä hilluvat käyttäjätki.
So call me Helen Keller
Takaisin alkuun
Anii
Äijäenergiaa!

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ellu kirjoitti:
Foorumisofta jos vaihdettaisiin smf:ään niin olisi paljon mielekkäämpää fooruilua.

ei kai se uus softa tuo käyttäjiltä laadukkaampia viestejä? Jos niin on, haluun sen kyl ehdottomasti ihan omaan käyttöönkin Har
Ellu
Luukala

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anii kirjoitti:
Ellu kirjoitti:
Foorumisofta jos vaihdettaisiin smf:ään niin olisi paljon mielekkäämpää fooruilua.

ei kai se uus softa tuo käyttäjiltä laadukkaampia viestejä? Jos niin on, haluun sen kyl ehdottomasti ihan omaan käyttöönkin Har

Ei mutta silloin täällä olisi paljon mukavampaa lueskella viestejä ja vastailla niihin.
Takaisin alkuun
Jarkko
Neekeri

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tota, miten SMF:ssä on helpompi tai mielekkäämpi tai jtn. lukea / vastata viesteihin?

Se on ihan samaa huttua ehkä vähän prameammissa kuorissa.
So call me Helen Keller
Takaisin alkuun
Anii
Äijäenergiaa!

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^^ mitä siinä on niin erilaista ,että se käyttömukavuus paranee huomattavasti?

Kysyn ihan siksi, että mulla alkaa ikä tuomaan jo sellaista "kaikki mikä on uutta on vaikeampaa" asennetta, enkä automaattisesti halua uusia asioita vain siksi että ne on uusia. Siinä pitäiis olla jotain merkittävää parannustakin silloin, eli mikä siinä toisessa on niin paljon paremmin? (mä käyn vaan näillä dinosaurusfoorumeilla missä on vanhaa tarjolla, eli ei ole omakohtaisia kokemuksia :P )
Ellu
Luukala

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielipideasioita on pirun vaikeaa selittää varsinkaan ihmiselle, jolla on hyvinkin voimakkaat ja kielteiset ennakkoasenteet.

Eniten mua pännii tässä foorumisoftassa viimeisen käynnin jälkeen tulleiden viestien lukeminen. SMF:ssä kun pääsee suoraan linkistä klikkaamaan kaikki viimeisen käynnin jälkeen tulleet vastaukset (kyllä tässäkin pääsee joo), mutta se mikä siinä on parempaa on se, että jokaisen otsikon perässä on sana "uusi", josta pääsee siinä ketjussa olevaan ensimmäiseen uuteen viestiin. Ja se jopa toimii. Tiedän, että tässä on otsikon edessä oleva ikoni, jonka pitäisi toimia samalla tavalla, mutta ei toimi. Niin ja luetut ketjut häipyvät sieltä uusimmista viesteistä. Ja se uusimmat viestit linkki on näkyvissä olitpa missä päin foorumia vaan eli ei tarvitse mennä etusivun kautta sinne aina. Lisäksi mitä tulee tuohon viestien kirjoittamiseen niin mielestäni SMF:ssä on selkeämmät namiskat esim. lainaukseen, linkin laittoon jne. Käyttäjien profiilit ovat selkeämpiä jne. Tässä nyt joitain asioita mitkä minun mielestäni ovat SMF:ssä parempia.
Takaisin alkuun
Anii
Äijäenergiaa!

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiva kuulla että viitsit silti vaivautua selittämään niin kielteisiä ja vahvoja mielipiteitä omaaville ihmisille. Wink

Mä tällä välin vilasin pikaisesti yhtä foorumia, mikä oli tehty tolla toisella softalla, ja rekisteröitymättömänä käyttäjänä siitä ei kyllä auennut se auvoisuus. Täällä mä itse en käytä tota viimeisten viestien selailua, en vaan jaksa niin paljoa lukea. Mulla on ne muutamat tietyt foorumit ja muutamat aiheet joita tarkkailen, ja siihen riittää tää softa. Sikäli toi näytti niin samankaltaiselta, ettei mua se vaihto haittaiskaan, on niitä pahempiakin nähty Very Happy
Morre
Murre

LähetäLähetetty: Maa Jou 21, 2009 23:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ellu kirjoitti:
Lisäksi mitä tulee tuohon viestien kirjoittamiseen niin mielestäni SMF:ssä on selkeämmät namiskat esim. lainaukseen, linkin laittoon jne. Käyttäjien profiilit ovat selkeämpiä jne.

Mä en kyllä ymmärrä miten lainaaminen voisi olla tämän selkeämpää, kun viestin oikeassa yläkulmassa on namiska "lainaa" Eeh

Selkiys on tietysti osaksi myös tottumiskysymys, mutta mulla ei tämän softan kanssa ole koskaan ollut mitään ymmärrysvaikeuksia. Esim. juurikin napit "URL", "Img" ja "Quote" ovat aika selkeitä. Samoin tekstin muotoiluun liittyvät napit.
Selkeät ovat myös "Esikatselu" ja "Lähetä" nappulat.

Mikä siis tässä softassa on mielestäsi epäselvää? Älä sotke sitä tottumukseen, vaan pyri katsomaan asiaa mahdollisimman neutraalisti. Ikään kuin et olisi ikinä mitään keskustelufoorumia käyttänytkään.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ellu
Luukala

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 6:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tottakai mä tutkailen asiaa kokemusteni valossa. Enkä mä ole sanonut, että tämä softa olisi totaalisen paska vaan kertoilin omia mielipiteitäni siitä mitkä minusta on paremmin SMF:ssä.

Morre: tarkoitin juurikin noita namiskoja "URL", "Img" jne. Eikä kyse olisi siitä ettenkö ymmärtäisi miten ne toimivat vaan minun mielestäni toisin toimivat on paremmat. Enkä myöskään ole sanonut minkään olevan epäselvää.

Anii: no sulla ei kylläkään ollut kielteisiä eikä vahvoja mielipiteitä eli sillä lauseella en viitannut sinuun.

Eihän näiden kahden välillä ulkonäöllisesti olekaan kovin suuria eroja, mutta käytössä on pieniä eroja, jotka mun mielestä on paremmin ratkaistu SMF:ssä.
Takaisin alkuun
Morre
Murre

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 7:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ellu kirjoitti:
Morre: tarkoitin juurikin noita namiskoja "URL", "Img" jne. Eikä kyse olisi siitä ettenkö ymmärtäisi miten ne toimivat vaan minun mielestäni toisin toimivat on paremmat. Enkä myöskään ole sanonut minkään olevan epäselvää.

Miten ne toiset toimivat? Onko niissä eri teksti tjsp.?
Käytin termiä 'epäselvä' tässä asiassa selkeän vastakohtana. Kun siis puhuit toisen juttujen olevan selkeämpiä. En siis sanonut sinun sanoneen mitään epäselväksi, vaan otin käyttämäsi termin vastakohdan Fiif
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kukkatuk
Tonttu

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 8:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tää SMF se toisenlaisempi läppä mikä on käytössä monilla muilla forumeilla? Jos on niin mä en pidä siitä taas yhtään. Se on vaikea Huh Ja mä lähdin tähän hommaan ihan puhtaalta pöydältä! Blaablaa Yks syy miks jumahdin luolaan Har En oppinu käyttämään sitä toista softaa niin että selaaminen olis ollut helppoa ja mielekästä :P
Unelma Auvoinen
Avarakatseinen

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 8:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä en koe, että näissä kahdessa olisi suurikaan eroja käyttää. Myöskään toinen ei ole toista vaikeampi, koska osaan käyttää molempia. :P

Mutta SMF:llä muiden kirjoittajien lainaaminen on huomattavasti helpompaa, etenkin jos lainaa useampaa kirjoittajaa samaan viestiin.
higlu
Kolkko aasi

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon molempia käyttäny ja musta tää on parempi varsinkin modena, ton smf:n hallintakilkkeet on imo ihan sietämättömät.
Takaisin alkuun
Peche
Äetee

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heittäkääs joku linkki johonkin sellaseen keskustelupalstaan jossa on toi joku ihmeen kirjainlyhennesysteemi käytössä Fiif
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
maija78
Oikeudessa

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Tässä olisi yksi.
Peche
Äetee

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmm. Pikavilkasulla ei pahemmin näytä eroavan tästä muodosta. Tai siis, sama paska eri paketissa Har
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vita
Objektiivinen

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja mä en usko että täti saatana alkaa konvertoimaan luolaa smf:lle kovin helpolla Fiif
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Qppa
Startti-Nasu

LähetäLähetetty: Tii Jou 22, 2009 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Ei varmastikaan, ja sitä paitsi se itse homma arvatenkin kolisis mun harteille. Joten jos se musta on kiinni, niin elkää unta nähkö. Ok
Jonanna
Täti Saatana

LähetäLähetetty: Tii Hel 02, 2010 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Duoda. Mä olen vähän harkinnut sellaista, että jos puolitettais meidän kaista? Nyt ei ole ollut enää bottiongelmia ja porukkaa käy niin paljon vähemmän, että haittaisko tuo? Pikkasen tää saattaa sitten olla hitaampi, jos väkeä on välillä enemmän, mutta jotenkin en usko, että tää tulee tästä kauheasti vilkastumaan Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Gilraen
Mimosa

LähetäLähetetty: Tii Hel 02, 2010 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ Saahan sitä aina lisättyä, jos ruuhkaa tulee. Ok
Takaisin alkuun
Jonanna
Täti Saatana

LähetäLähetetty: Tor Maa 25, 2010 11:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen mietiskellyt, että kun noita synttärionnitteluja tulee niin tuhkatiheään, eikä kaikki ees huomaa noita threadeja, niin olisko järkevää pistää kaikki synttärionnittelut yhteen threadiin? Sitten vaan normaaliin tapaan 50 sivun kohdalla kiinni ja uutta peliin. Siitä voisi vaikka tehdä stickyn.
Takaisin alkuun
blondie^
Random Olavi

LähetäLähetetty: Tor Maa 25, 2010 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ Ok
Anoia
USB-Hitleriina

LähetäLähetetty: Tor Maa 25, 2010 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kannatetaan
kukkatuk
Tonttu

LähetäLähetetty: Tor Maa 25, 2010 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä juu Jees
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Luola Foorumin päävalikko -> Kehityskeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 5 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa